Facebook annoncering – udnyt potentialet

Det kommer nok ikke som den store overraskelse. I hvert fald ikke for de fleste. Men det er meget vigtigt for virksomheder at være til stede på Facebook. Facebook er – ligesom andre populære sociale medier – et sted, hvor der er mange potentielle kunder, som bare venter på at blive eksponeret for produkter og tjenesteydelser. Og når det kommer til Facebook annoncering, så er det faktisk et relativt billigt og effektivt sted at annoncere sammenlignet med mange andre platforme.

Alene i Danmark er over 3,5 millioner danskere på Facebook. Og på verdensplan er tallet over astronomiske 2 milliarder – der er altså et kæmpe potentiale, som bare venter på at blive udnyttet. Men hvordan udnytter man dette potentiale på den bedst tænkelige måde? Mit bedste råd er at tage kontakt til et bureau, som har erfarne Facebook-konsulenter siddende. For uanset om din virksomhed befinder sig på B2C- eller B2B-markedet, så er Facebook annoncering højst sandsynligt den rette løsning til dig.

Du skal have styr på din målsætning 

Noget af det allerførste du skal gøre, inden du opretter din første kampagne, det er, at du skal vælge din målsætning. Her har du tre valgmuligheder: konvertering, kendskab eller overvejelse. Det oplagte valg her – også blandt mange uerfarne – er at vælge konvertering som målsætning for kampagnen. For hvem vil ikke gerne have flere nye kunder? Men hvis du vælger den forkerte målsætning, så kan det komme til at koste dig dyrt i annoncekroner. Men kan du først få tændt en gnist i din målgruppe, så er du allerede noget relativt langt. men du skal selvfølgelig være opmærksom på at jo dyrere et produkt du sælger, desto flere gange skal din målgruppe nok også eksponeres for produktet, før der sker en konvertering. 

Få hjælp fra et bureau til Facebook annoncering. 

Der er rigtig mange gode grunde til at lade en bureau stå for din Facebook annoncering. De har nemlig fuldstændig styr på, hvordan man opsætter den mest hensigtsmæssige kampagne ift. dit givne budget og målsætning. På den måde kan du koncentrere dig om alt det, som dig og din virksomhed er bedst til.